Art. 6 OUG 80/2013 – taxe judiciare de timbru
(1) Cererile de valoare redusă, formulate potrivit procedurii speciale prevăzute la titlul X al cărții a VI-a din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Cod de procedură civilă, sau, după caz, potrivit Regulamentului (CE) nr. 861/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 iulie 2007 de stabilire a unei proceduri europene cu privire la cererile cu valoare redusă, cu modificările și completările ulterioare, se taxează cu 50 lei, dacă valoarea cererii nu depășește 2.000 lei sau valoarea în euro nu depășește echivalentul sumei de 2.000 lei, și cu 200 lei, pentru cererile a căror valoare depășește 2.000 lei sau a căror valoare în euro depășește echivalentul sumei de 2.000 lei.
(2) Cererile privind ordonanța de plată, formulate potrivit procedurii speciale prevăzute la titlul IX al cărții a VI-a din Codul de procedură civilă, precum și cererile privind emiterea somației europene de plată formulate potrivit Regulamentului (CE) nr. 1.896/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 decembrie 2006 de instituire a unei proceduri europene de somație de plată, cu modificările și completările ulterioare, se taxează cu 200 lei.
(2^1) Opoziția la somația europeană de plată formulată potrivit art. 16 din Regulamentul (CE) nr. 1.896/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 decembrie 2006 de instituire a unei proceduri europene de somație de plată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cererea de reexaminare formulată potrivit art. 18 din Regulamentul (CE) nr. 861/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 iulie 2007 de stabilire a unei proceduri europene cu privire la cererile cu valoare redusă se taxează cu 100 lei.
(3) Cererile de evacuare din imobilele folosite sau ocupate fără drept, soluționate potrivit procedurii speciale prevăzute de titlul XI al cărții a VI-a din Codul de procedură civilă, se taxează cu 100 lei.
(4) Cererile formulate pe cale de ordonanță președințială, când sunt neevaluabile în bani, se taxează cu 20 lei. Când cererea formulată pe cale de ordonanță președințială este evaluabilă în bani, aceasta se taxează cu 50 lei, dacă valoarea acesteia nu depășește 2.000 lei, și cu 200 lei, dacă valoarea ei depășește 2.000 lei.
Întreabă ce înseamnă acest articol →Ce s-a schimbat la acest articol
- la 18-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 6 a fost modificat de Punctul 1, Articolul II din LEGEA nr. 132 din 15 iulie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 623 din 15 iulie 2020
- la 18-07-2020, Alineatul (2) din Articolul 6 a fost modificat de Punctul 1, Articolul II din LEGEA nr. 132 din 15 iulie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 623 din 15 iulie 2020
- la 18-07-2020, Articolul 6 a fost completat de Punctul 2, Articolul II din LEGEA nr. 132 din 15 iulie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 623 din 15 iulie 2020
Din OUG 80/2013 – taxe judiciare de timbru, formă consolidată la 2025-12-01.
Text informativ, nu consultanță juridică. Textul de aici e preluat din Portalul Legislativ al Ministerului Justiției, în forma consolidată la data arătată. Legea se poate schimba, iar aplicarea ei într-un caz anume cere un avocat.
Sursa textului:
Portalul Legislativ al Ministerului Justiției. Textele oficiale de natură legislativă nu sunt supuse dreptului de autor (Legea nr. 8/1996, art. 9 lit. b).